המפתח ליצירת שינוי אצל עובד היא ההבנה כי אנחנו לא יכולים לשנות את האחר…. אנחנו יכולים לעזור לו לעשות שינוי בעצמו.
ישנם שלושה שלבים בהם נוכל להניע ולתמוך בשינוי התנהגותי של עובד:
1.המוטיבציה לשינוי, שלב ה"כאב" – פעמים רבות אנחנו מבינים את ה"צורך" בשינוי (להפסיק לעשן, לרדת במשקל, לסיים משימות בזמן וכו') אך לא חשים דחף להתחיל בשינוי כעת.
כמנהלים אנו יכולים ליצור את הדחף ע"י חידוד המחירים שמשלם העובד על התנהגותו הנוכחית, והתועלות שיכול להרוויח משינוי ההתנהגות.
2. ויתור על הרגלים – גם כשאני מבינה את התועלת בשינוי ורוצה לשנות, לא תמיד אני יודעת כיצד לוותר על הרגלים ותיקים. הדרך שלנו לתמוך בשינוי היא לחשוב יחד עם העובד על אלטרנטיבות להרגלים, ולתת לו כלים שיקלו על המעבר (חניכה,מודל עבודה, טיפים מנסיוננו המקצועי, מערכת מידע תומכת וכו')
3. לקיחת אחריות מלאה – תהליך שינוי איננו דבר קל, ובדרך כלל הדרך לשינוי רצופה מעצורים הגורמים לרגרסיה וחזרה להרגלים הקודמים. הדרך לסייע לעובד להתמיד בדרך לשינוי היא לגרום לו להתחייבות עצמית בעזרת הצהרה פומבית (" מה לקחת משיחתנו? מה אתה מתכוון לעשות אחרת?"), וקביעת יעדים לשינוי ומועדי בקרה בשיחות משותפות נוספות.